di 28/01/2025 - 09:00 Raadzaal
In overeenstemming met artikel 50 van het decreet lokaal bestuur, worden de notulen goedgekeurd op de eerstvolgende gewone vergadering.
In september 2024 heeft onze huidige websiteprovider, Tobania, officieel aangekondigd dat zij zijn overgenomen door Sopra Steria en dat zij hun hostingactiviteiten (en bijhorend CMS) zullen stopzetten. Tot het einde van de huidige serviceovereenkomst blijven zij ondersteuning bieden aan klanten. Na afloop van deze periode zal de ondersteuning afgebouwd worden en alleen beschikbaar zijn tegen een uurtarief.
Onze SLA wordt jaarlijks automatisch verlengd, maar loopt op dit moment tot 1 september 2025. Na deze datum zal de overeenkomst niet meer worden verlengd.
Om continuïteit te waarborgen, is het belangrijk dat we uiterlijk op 1 september 2025 een nieuwe website hebben bij een andere leverancier.
Er wordt nu prijs gevraagd bij 3 leveranciers.
De raamovereenkomst via Proclim voor het onderhoud van de beglazing van onze gebouwen wordt met de firma ISS Facility Services, Congresstraat 35, 1000 Brussel beëindigd op 31/12/24.
Er wordt nu een nieuwe prijsvraag opgestart bij leveranciers voor 4 jaar.
De onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking voor de opdracht “Aankoop van een nieuwe motor aangedreven houthakselaar” wordt opgestart. Bovendien wordt de lijst met de uit te nodigen firma's vastgesteld.
De onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking voor de opdracht “Raamovereenkomst rattenbestrijding 2025-2029” wordt opgestart. Bovendien wordt de lijst met aan te schrijven firma's vastgesteld.
Op zaterdag 8 februari 2024 tussen 16:00 en 21:00 zal er een lantaarntocht georganiseerd worden te Montenaken (voornamelijk ruilverkavelingswegen).
De dienst Wonen & leven ontving een schrijven dd.16 januari 2025, waarbij aan het college van burgemeester en schepenen de plannen ter inzage worden overgemaakt van de verdeling van de goederen kadastraal gekend onder de negende afdeling (Montenaken) sectie A deel van nummer 0032CP0000 en met een oppervlakte volgens meting van 3ca.
Het plan van de verdeling van genoemd goed geeft geen aanleiding tot opmerkingen.
Aard vd akte: lot 2 zal gevoegd worden bij perceel 38/V (overbouw naastgelegen woning) en eigendom van de koper.
Bestemming: verkoop.
De dienst Wonen & Leven ontving een schrijven dd.11 december 2024, waarbij aan het college van burgemeester en schepenen de plannen ter inzage worden overgemaakt van de nagemelde verdeling gekend onder:
Het plan van de verdeling van genoemd goed geeft aanleiding tot opmerkingen.
Aard vd akte: verkoop van de opslagruimte aangeduid als LOT 2 op het plan.
Bestemming: opslagruimte
De aanvraag ingediend door Jorre Herckens werd ingediend op 06 december 2024. De aanvraag werd ontvankelijk en volledig verklaard op 14 januari 2025. De aanvraag heeft betrekking op een terrein, Nielstraat 2, 3890 Gingelom
Kadastrale percelen:
Het betreft een aanvraag tot stedenbouwkundige handelingen.
De aanvraag ingediend door mevrouw Valerie Luyssen werd ingediend op 04/10/2024.
De aanvraag werd ontvankelijk en volledig verklaard op 03/12/2024 .
De aanvraag heeft betrekking op een terrein, gelegen Kusterstraat 18, kadastraal bekend: afdeling 5 sectie A nr. 192P.
Het betreft een aanvraag tot het verbouwen van een eengezinswoning en afbraak stalling aan woning.
De aanvraag omvat: stedenbouwkundige handelingen.
De sociale tewerkstellingsplaats BLM vzw voert als enige sociale tewerkstellingsplaats het onderhoud en het preventief nazicht van de brandkranen uit voor gemeenten en heeft hiervoor een samenwerkingsverband met De Watergroep voor de melding van defecten. De offerte van BLM voor het controleonderhoud van 366 brandkranen voor 2025 bedraagt € 4.942,32 incl btw.
De onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking voor de opdracht “Vervangen van een greppelbak in de Nielstraat” wordt opgestart en de lijst met uit te nodigen firma's ligt ter goedkeuring voor.
Het college keurde in zitting van 3 december 2024 de vacantverklaring, het vaststellen van de voorwaarden, de wijze van publicatie en het examenprogramma voor de aanwerving van een technisch assistent ploeg gebouwen (elektriciteit) goed. Het college wordt nu voorgesteld om de samenstelling van de jury vast te stellen.
Gelet op de deeltijdse loopbaanonderbreking van een medewerker in de keuken te Montenaken vanaf 6 februari 2025 dient er voor de organisatie van de schoolmaaltijden vervanging te worden voorzien.
Er dienen exploitatiekredieten verschoven te worden in het boekjaar 2024 binnen de dienst Informatie en Burgerzaken.
Wij ontvingen een aanvraag voor het inrichten van een rally “de Rally van Haspengouw” die zal plaatsvinden op 20, 21 en 22 februari 2025 over grondgebied Gingelom, Landen, Sint-Truiden, Borgloon.
Er wordt voorgesteld een schattingsverslag en opmetingsplan aan te vragen voor het restperceel gelegen voor de woning Bronstraat 8 in functie van een potentiële verkoop.
Batopin zal in opdracht van de grootbanken een cashpoint plaatsen in Gingelom.
2 locaties zijn weerhouden:
Voorkeurlocatie: Mielen pleintje Borlostraat
Reservelocatie: Montenaken Peremplaats
In de verdere opbouw van het programma van Gingelom Feest is er voor de kinderanimatie een voorstel uitgewerkt .
Het college wordt gevraagd om het voorstel goed te keuren.
Aan het college wordt gevraagd om een beslissing te nemen over wie de eet- en drankstanden zal uitbaten tijdens Gingelom Feest.
Familiehulp vzw vraagt om een korting op het huurtarief voor het gebruik van de vergaderzaal boven de sporthal De Winning.